Gratulerer med nytt fly!

Grenland Flyklubb er stolte av å ha kjøpt inn et kliss nytt fly, og vi må få gratulere oss selv nå! Lørdag 4 Juli kl 17:11 landet LN-YBO, WT-9 Dynamic på Geiteryggen. Flyet ble ferryfløyet hjem fra Slovakia av Svein-Egil Pay og Yngve Roberg. På lørdag ble dem tatt godt imot av ivrige mikroflygere!

Så har det nyinnkjøpte flyet vårt altså ankommet klubben etter over 7 timers ferry flyging fra Slovakia. WT-9 Dynamic, LN-YBO er nå godt plassert i hangaren, hvor den skal kose seg i sitt nye hjem. Det var mange nysgjerrige som var møtt opp for å ta det imot.
Nå skal flyet besiktiges om et par dager, før vi kan ta det i bruk for fullt å lære oss å fly det. Flyet har en Rotax 912iS, 100HK injection motor, cruiser i 120-125KT med 14liters forbruk, og er aldeles nydelig å fly. L...N-YBO er utstyrt med to store Dynon Skyview skjermer, og det har selvsagt autopilot!
Vi gleder oss til å ta det i bruk!

Det er Aeroprakt A22L LN-YYR som vil gå som skolefly fortsatt, og Dynamic´n vil man kunne leie når man har mikroflygerbevis og minst 50 flytimer totalt(alt av mikro-, seil- og motorflytid teller)

Vi regner med at en del nye mennesker nå ønsker å ta mikrolappen, enten de har PPL-A eller seilfly-lappen fra før, eller om de er helt ferske. Dem som har PPL eller seilfly lappen fra før(gyldig eller utgått) anbefales minst 5 flytimer instruksjon for oppflyging, samt at de må avlegge teorieksamen lokalt i klubben i 5 fag.
Det vil bli tilrettelagt for eksamen og skoling i nær fremtid.

Alle som skulle være interessert i å ta "mikroutsjekk" eller mikrolappen bes kontakte skolesjef om dette: mikro@grenlandflyklubb.no

Dere kan imidlertid starte med å melde dere inn i mikroflyseksjonen avdeling Grenland Flyklubb Mikro, ettersom dette er et krav for å drive med mikrofly.

Vi gleder oss til fortsettelsen!