Lærerik flyquiz på Geiteryggen

Fredag kveld ble flyquiz nr to gjennomført i stua, med gode rammer for et par hyggelige timer. Hyggelig og lærerikt ble det også for de fremmøtte, som helt tydelig fikk seg et par fagelige overaskelser på slutten.

Quizen var som vanlig delt opp i tre runder. Først var det Flyhistorie - med en god del lokal flyhistorie. Deretter var det fly-gjenkjenning som sto for tur, med 20 bilder av varierende luftfartøy, og hvor deltagerne skulle finne fabrikant, betegnelse samt kallenavn på farkosten. Siste runde var rettet mot det operative ved flyging. Tolking av METAR, huske lokale restriksjoner og prosedyrer i Skien TIZ, sikkerhetsspørsmål rundt det å være på innsiden av gjerdet og andre lignende spørsmål.

Det var ikke så mange fremmøtte at lokalet ble tettpakket, men de 5 som deltok på quiz’n hadde kunnskap nok for en hel  skvadron.  Veldig hyggelig var det at Thomas Myrvik, en utenfor klubben, kom for å være med på moroa. Han er veldig flyinteressert og med mange timer bak flysimulatoren. Hvis flyquiz’n kan bli en arena for rekruttering og utdeling av kunnskap på en morsom måte, så er jo det helt strålende! Ellers var det en god blanding av gammelt og ungt kjøtt,og disse utfylte hverandre på en eksemplarisk måte.

Det var imidlertid lag 1, ved Vebjørn og Ole Jonny, som stakk av med en knusende seier med 106,5poeng, og som fortjent fikk med seg en pose Twist i premie. Det er dog uvisst hvem som vant kampen om de vernede favorittene...
Lag 2 ved Jørgen, Thomas og Ronny fikk en litt kjeikete start, og endte til slutt opp med 82,5 poeng. De fikk imidlertid med seg en schvær melkesjokolade, som de kan suge til seg kunnskap på til neste gang.

Det vil garantert bli mulighet for å delta på en flyquiz igjen, en gang i desember eller januar. Da hadde det vært minst like moro om Du også  fant tid og sted for å delta.

Fotoalbum:
Fly Quiz